Ugrás az oldal tetejére
Kérdése van? Ne habozzon!
06 (1) 280 65 67
Információk
Kapcsolat GY.I.K.
Részletes kereső
Gumi keresők

Keresés méret szerint

Keresés név szerint

Keresés autótípus szerint

Keresés méret szerint

Keresés név szerint

Keresés autótípus szerint

Keresés méret szerint

Keresés autótípus szerint

Autógumi méretek segédlet

Keresés méret szerint

Keresés név szerint

Keresés autótípus szerint

máj. 04

A Forma 1 professzionális gumiabroncsai

Aki valamennyire figyelemmel kísérte a Forma 1 futamait és fejlődését, annak bizonyára ne kell magyarázni, hogy mennyire fontosak a gumiabroncsok, s azok megválasztása a végeredmény szempontjából. A speciálisan a Forma 1 versenysorozat számára készülő gumikat jelenleg is a futófelület és a keverék keménysége szerint osztályozzák.

A futófelület szerint lehet teljesen sima, azaz slick, közepesen barázdált enyhén nedves útfelületre, azaz intermediate, és eső gumi. A keverék anyaga szempontjából szuper lágy, lágy, közepesen kemény és kemény változatokat használnak. A Michelin, a Bridgestone, után jelenleg az olasz Pirelli a Formula 1 gumi beszállítója, immár negyedik éve biztosítja az extrém versenyzéshez szükséges magas minőségű abroncsokat.

 

Míg egy jobb minőségű utcai autókra tervezett gumiabroncs 40 – 50 000 kilométeres futásteljesítményt is elér, addig egy Forma 1-es abroncs 80 – 10 kilométeres futásteljesítmény alatt teljesen elhasználódik, ez nem meglepő, hiszen a Formula 1-es gumiknál nem az élettartam a döntő tényező, hanem a minél jobb minőségű tapadás. Az évtizedek során a gyártók olyan fejlődést értek el a tapadás minősége terén, hogy a 90-es évek végétől kezdődően gumiabroncsok méretét és futófelületét is nagymértékben korlátozni kellett, hogy a kanyarsebesség csökkenjen, és a kerekek kevesebb lóerőt legyenek képesek az útra vinni.

 

2006-ig folyamatosan két gumigyártó volt a Forma 1 beszállítója egy időben, 2007-től ez a verseny teljesen megszűnt, és már csak egy állandó beszállító biztosítja a gumikat minden versenyistálló számára. 2007-től 1010-ig a Bridgestone volt a szállító, 2011-től pedig a Pirelli szerződött le a száguldó cirkusszal.

 

A versenyekre mindig két slick keverékkel érkezik a Pirelli, valamint az intermediate, és esős abroncsokkal. A két teljesen sima gumi egymáshoz közel álló keverékű, vagy szuper lágy és lágy, vagy lágy és közepesen kemény, vagy közepesen kemény és kemény keverékű.

 

Általában minél keményebb keverékű egy versenyabroncs, annál nagyobb futásteljesítményre képes, viszont kevésbé tapad. A csapatok a szerint állítják fel a gumi stratégiájukat, hogy mely keverék előnyben részesítésével érhetnek el jobb eredményt a verseny során, egyébként a két keverék közül mindegyiket legalább egyszer kötelező feltenni az autókra, így tehát az előnyben részesített abroncsot fogják többször feltenni, vagyis hosszabb időre.

 

Néhány éve ott tart a Forma 1, hogy a tulajdonosai arra kérik a gumigyártót, hogy gyártson kevésbé tapadó és jobban kopó abroncsokat, hogy a versenyek izgalmasabbak legyenek


Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Mit jelent valójában az Alpine jelölés a téli gumikon, és miért nem szabad összetéveszteni a hópehellyel?

2025.10.01

A téli gumi kiválasztásakor az egyik legfontosabb kérdés, hogy az abroncs valóban alkalmas-e hideg, jeges és havas útviszonyokra.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Teszteltük, mit tudnak a kínai nyári gumik – Melyik olcsó márka okozott meglepetést?

2025.09.15

A gumiabroncs vásárlás gyakran komoly dilemmát jelent az autótulajdonosok számára, hiszen a biztonság, a kényelem és a pénztárcabarát ár ritkán találkozik egy termékben. Az utóbbi években azonban egyre több kínai márka próbálja meggyőzni a vásárlókat arról, hogy alacsony ár mellett is tudnak megfelelő teljesítményt nyújtani.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Nyári gumiabroncs vagy négyévszakos? – Hol húzódik a határ a technológia és a kompromisszum között?

2025.09.01

A nyári gumiabroncs és a négyévszakos gumi közötti döntés ma már nem csupán ár- és praktikumkérdés, hanem egyre inkább technológiai választás is. Az autótulajdonosoknak egyre több információ áll rendelkezésre ahhoz, hogy tudatosan válasszanak, azonban sokan még mindig bizonytalanok abban, mikor érdemes kompromisszumot kötni, és mikor célszerű célzottan nyári gumira váltani.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Silent Ride és Run Flat – Különleges nyári gumik, amik túlmutatnak az alapfunkciókon

2025.08.15

A modern autózás világában a biztonság, a kényelem és a teljesítmény egyaránt fontos szemponttá vált a vezetők és gyártók számára. A nyári gumiabroncsok fejlesztése már nem áll meg a tapadás és a kopásállóság javításánál – napjaink prémium megoldásai extra funkciókkal bővültek, hogy még magasabb szintre emeljék a vezetési élményt.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Gumiabroncs legendák: A Continental, Michelin és Bridgestone nyári gumi fejlesztéseinek titkai

2025.08.01

A nyári gumiabroncsok világa sokkal izgalmasabb, mint ahogy azt elsőre gondolnánk. A három legismertebb prémium márka – a Continental, a Michelin és a Bridgestone – nem csupán megbízható termékeket kínál, hanem évtizedek óta technológiai versenyt is vív egymással, hogy ki tudja a leginnovatívabb, legbiztonságosabb és legkényelmesebb abroncsot piacra dobni.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Miért számít a keverék? – A nyári gumi anyagösszetétele és annak hatása a teljesítményre

2025.07.15

A nyári gumiabroncsok teljesítménye nem csupán a mintázaton és a profilmélységen múlik, hanem legalább ilyen fontos szerepet játszik az abroncs keveréke, vagyis az anyagösszetétele. A gumikeverék tulajdonképpen az a képlet, amely meghatározza, hogyan viselkedik a gumi a különböző hőmérsékleti viszonyok között, milyen tapadást nyújt száraz vagy nedves úton, és mennyire kopásálló hosszú távon.

Iratkozzon fel youtube csatornánkra.
Kövessen minket Facebook-on!
Tekintse meg videóinkat a szerelésről.
Törzsvásárlói belépés