Ugrás az oldal tetejére
Kérdése van? Ne habozzon!
06 (1) 280 65 67
Információk
Kapcsolat GY.I.K.
Részletes kereső
Gumi keresők

Keresés méret szerint

Keresés név szerint

Keresés autótípus szerint

Keresés méret szerint

Keresés név szerint

Keresés autótípus szerint

Keresés méret szerint

Keresés autótípus szerint

Autógumi méretek segédlet

Keresés méret szerint

Keresés név szerint

Keresés autótípus szerint

Winter Driving
dec. 12

Mikortól és meddig jobb téli gumival közlekedni?

„Ha a hőmérséklet 7 Celsius fok alá esik, lényegesen biztonságosabban közlekedhetünk, ha téli gumira váltjuk nyári szettünket.”
Ezt a meghatározást, vagy egy ehhez hasonlót remélhetőleg hazánkban is hallotta már az autó tulajdonosok nagy része. És ezzel párhuzamosan reméljük, hogy egyre kevesebben vallják azt, hogy Magyarországon nincs is tél, alig esik a hó, és alig vannak mínuszok, mondván ezzel, hogy felesleges téli gumira beruházni.

A téli gumi és a bűvös 7 fok


A téli gumi ellenzői évek óta nem tudnak semmilyen bizonyítékot felhozni a téli abroncsok ellen, ezzel szemben évről évre szaporodnak a téli gumi hasznosságát, a téli biztonságos közlekedésre tett rendkívül pozitív hatását taglaló cikkek, tesztek, videók. Vegyük elő mi is a téli gumi használatát támogató érveket, és nézzük részletesen, miért is biztonságosabb a téli gumiabroncs használata 7 Celsius fok alatt.
Minden gumiabroncs típusnak van egy hőmérsékleti tartománya, amin belül jól működik, megfelelő tapadást nyújt. Ma már kimondható, hogy a téli és nyári gumikat lényegében minden gyártó úgy tervezi meg, hogy a bűvös 7 fok alatt (téli gumi), illetve felett (nyári gumi) működjenek jól.
A négyévszakos abroncsokat azért hagyjuk ki a felsorolásból, mert azok nyáron a nyári abroncsoktól mutatnak gyengébb tapadási teljesítményt, télen pedig a téli gumiktól. Lelkiismeretes gyártók ezeket az abroncsokat csak olyan földrajzi helyekre ajánlják, ahol a tél kemény mínuszok nélkül telik el, és a nyár sem nevezhető nagyon melegnek.
 

Miért pont a 7 fok?

 
A téli és a nyári gumik közötti különbség lényege nem a mintázatban keresendő elsősorban, hanem a különböző gumikeverékekben. A gumigyártók már évtizedekkel ezelőtt megfigyelték, hogy jól tapadó gumikeveréket nyárra körülbelül a már ismert 7 Celsius fok feletti használatra lehet jól megtervezni, míg ezzel szemben biztonságos közlekedést biztosító tapadást gumikeveréket télre a 7 Celsius alatti tartományra lehet létrehozni. És ezt a gyártók azóta is próbálják maximálisan figyelemben tartani.
Mi történik a nyári gumival 7 fok alatt?
Egyszerűen a gumi anyagát adó gumikeverék elkezd megmerevedni, megdermedni, egyre nagyobb rugalmatlansága nagyfokú tapadásromlást idéz elő, ami fékút növekedéssel, oldalirányú kicsúszásokkal, és gyorsítási nehézségekkel jár. E három tényezőből az első kettő nagyon balesetveszélyes, az utóbbi leginkább kényelmetlen és idegesítő a közúti forgalomban.
 

Átlaghőmérsékletként értelmezzük ezt a 7 fokot vagy sem?

 
Ha egy adott autótulajdonos az átlaghőmérséklet 7 fok alá csökkenése esetén azonnal lecseréli nyári abroncsait télire, akkor azt mindenképpen jó és helyes hozzáállásként kell értelmeznünk. Mindazonáltal érdemes megemlíteni, hogy hazánkban a napi hőmérséklet ingadozás télen is elég magas, nem ritkán a 10 Celsius fokot is eléri, így egy példában megvilágítva, ha autónkkal rendszeresen reggeli fagypont közeli hőmérsékleteknél indulunk útnak, majd a nappali +12 Celsius fokban autónk a parkolóban áll, és ezt követően késő délután indulunk haza mondjuk +3 és +5 fok között, akkor nem az átlaghőmérséklet a fontos, hanem annak az időszaknak a hőmérséklete, amikor az autót tulajdonképpen használjuk.
Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Mit jelent valójában az Alpine jelölés a téli gumikon, és miért nem szabad összetéveszteni a hópehellyel?

2025.10.01

A téli gumi kiválasztásakor az egyik legfontosabb kérdés, hogy az abroncs valóban alkalmas-e hideg, jeges és havas útviszonyokra.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Teszteltük, mit tudnak a kínai nyári gumik – Melyik olcsó márka okozott meglepetést?

2025.09.15

A gumiabroncs vásárlás gyakran komoly dilemmát jelent az autótulajdonosok számára, hiszen a biztonság, a kényelem és a pénztárcabarát ár ritkán találkozik egy termékben. Az utóbbi években azonban egyre több kínai márka próbálja meggyőzni a vásárlókat arról, hogy alacsony ár mellett is tudnak megfelelő teljesítményt nyújtani.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Nyári gumiabroncs vagy négyévszakos? – Hol húzódik a határ a technológia és a kompromisszum között?

2025.09.01

A nyári gumiabroncs és a négyévszakos gumi közötti döntés ma már nem csupán ár- és praktikumkérdés, hanem egyre inkább technológiai választás is. Az autótulajdonosoknak egyre több információ áll rendelkezésre ahhoz, hogy tudatosan válasszanak, azonban sokan még mindig bizonytalanok abban, mikor érdemes kompromisszumot kötni, és mikor célszerű célzottan nyári gumira váltani.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Silent Ride és Run Flat – Különleges nyári gumik, amik túlmutatnak az alapfunkciókon

2025.08.15

A modern autózás világában a biztonság, a kényelem és a teljesítmény egyaránt fontos szemponttá vált a vezetők és gyártók számára. A nyári gumiabroncsok fejlesztése már nem áll meg a tapadás és a kopásállóság javításánál – napjaink prémium megoldásai extra funkciókkal bővültek, hogy még magasabb szintre emeljék a vezetési élményt.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Gumiabroncs legendák: A Continental, Michelin és Bridgestone nyári gumi fejlesztéseinek titkai

2025.08.01

A nyári gumiabroncsok világa sokkal izgalmasabb, mint ahogy azt elsőre gondolnánk. A három legismertebb prémium márka – a Continental, a Michelin és a Bridgestone – nem csupán megbízható termékeket kínál, hanem évtizedek óta technológiai versenyt is vív egymással, hogy ki tudja a leginnovatívabb, legbiztonságosabb és legkényelmesebb abroncsot piacra dobni.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Miért számít a keverék? – A nyári gumi anyagösszetétele és annak hatása a teljesítményre

2025.07.15

A nyári gumiabroncsok teljesítménye nem csupán a mintázaton és a profilmélységen múlik, hanem legalább ilyen fontos szerepet játszik az abroncs keveréke, vagyis az anyagösszetétele. A gumikeverék tulajdonképpen az a képlet, amely meghatározza, hogyan viselkedik a gumi a különböző hőmérsékleti viszonyok között, milyen tapadást nyújt száraz vagy nedves úton, és mennyire kopásálló hosszú távon.

Iratkozzon fel youtube csatornánkra.
Kövessen minket Facebook-on!
Tekintse meg videóinkat a szerelésről.
Törzsvásárlói belépés