A Michelin felmérése szerint még mindig sokan járnak télen is nyári gumival
A Michelin elsődlegesen azért sürgette egy a CrossClimate-hez hasonló gumiabroncs elkészítését, mert legutóbbi felmérésük szerint az autósoknak még mindig jelentősen nagy százaléka egész évben nyári gumival közlekedik. A felmérésben hat nagy európai ország (Egyesült Királyság, Franciaország, Németország, Olaszország, Spanyolország, Törökország) autósai vettek részt, és a statisztikák szerint kétharmaduk egész évben nyári gumival közlekedik, ami rendkívül kockázatos választás a hidegebb, téli időszakban. A Michelin azért fejlesztette ki a CrossClimate nyári gumit, hogy az autósoknak ne kelljen váltogatniuk, ha nem szeretnének. Terméküket már több mint 5 millió kilométeren át sikerült tesztelniük, az eredmények pedig meggyőzőek voltak, mert lényegesen kevesebb kompromisszumot kellett vállalniuk vele az autósoknak, mint a négy évszakos abroncsok esetében.
Nyilván azzal a Michelin is tisztában van, hogy az alpesi hegyvidékeken lakók számára legújabb termékük nem lesz megfelelő, ellenben azok az autósok, akik egy évben csak néhány napig, esetleg hétig találkoznak hóval, azok számára ideális választás lesz a termék.
Nyári gumi téli használatra
A jelenleg forgalomban lévő négy évszakos gumiabroncsok legnagyobb problémája az, hogy tulajdonképpen olyan téli gumikról van szó, amelyeket minimális kompromisszummal – a téli használat kárára –, a nyári időszakra is használhatóvá tettek.
Ez azt jelenti, hogy egyik időszakban sem nyújtanak maximális védelmet. A Michelin CrossClimate ezért nem helyezhető ebbe a ketgóriába, hiszen ezt a gumiabroncsot egész évben használhatjuk, amit mi sem bizonyít jobban, hogy például a nyári gumi teljesítménye megközelíti a legjobb Michelin téli abroncs, az Alpin 5 teljesítményét, száraz és nedves úton pedig ugyanolyan jól teljesít, mint a gyártó olcsóbb kategóriás, elsődlegesen fogyasztáscsökkentésre kialakított nyári gumija, egyedül a gördülési ellenállás tekintetében marad el tőle némileg.
A CrossClimate már az első teszteken is jó minősítést ért el, ezáltal az európai abroncsjelölési rendszerben a nedves úton való fékezés tekintetében a legjobb minősítést kapta, miközben használhatja a téli gumik jelölését is. A végeredmény tehát egy olyan nyári gumi lett, ami téli gumi jelölése miatt nem csak jól teljesít akár még havas útszakaszokon is, hanem ezen felül a hatóságok is elfogadják olyan esetekben, ha kötelezővé lett téve a téli gumi használata. A Michelin a CrossClimate nyári gumi titkait természetesen nem fedte fel, de azt azért kifejtette, hogy sajátos tulajdonságait három tényezőnek is köszönheti a termék. Ezek a speciális keverékben, a különleges mintázatban, valamint a speciális lamellákban keresendők.
A gumi például más keverékkel rendelkezik a futófelületen és az alatta elhelyezkedő részeken, így hidegben sem veszíti el rugalmasságát. A futófelület alá ezen felül egy új, szilika-alapú keverék került elhelyezésre, a mintázat terén pedig a V-alak dominál, ami hegyesszöget zár be a középső gumiblokkokkal, a vállrészen viszont már szinte merőlegesek a haladási irányra, tehát minden tekintetben biztosított a makulátlan tapadás.