Ugrás az oldal tetejére
Kérdése van? Ne habozzon!
06 (1) 280 65 67
Információk
Kapcsolat GY.I.K.
Részletes kereső
Gumi keresők

Keresés méret szerint

Keresés név szerint

Keresés autótípus szerint

Keresés méret szerint

Keresés név szerint

Keresés autótípus szerint

Keresés méret szerint

Keresés autótípus szerint

Autógumi méretek segédlet

Keresés méret szerint

Keresés név szerint

Keresés autótípus szerint

Profile
febr. 11

Négyévszakos gumiabroncsok élettartam és kopás vizsgálata

Az utóbbi évtizedben nagyban elterjedt az a nézet, illetve elterjesztették tesztelők és gumigyártók a gumiabroncsok kopásával kapcsolatban, hogy amikor a profilmélység már 4 mm alá csökken (azaz az új gumiabroncs futófelületének 50 százaléka alá fogy), javasolt a gumikat lecserélni, mert onnantól fogva nem tapadnak olyan jól, és nem nyújtják a közlekedésben résztvevők számára ugyanazt a kellő biztonságot.

Ha azt nézzük, hogy a törvényileg minimálisan előírt profilmélység 1,6 mm és 3,0 mm között van Európa legtöbb országában, akkor talán furcsálhatjuk, hogy 4 milliméterig kopott abroncsokat kell kidobálnunk a kukába.

 

Mi a gyártók indoka erre az 50%-os, 4 mm-es korlátra?


Az AutoBild ugyanezt a kérdést tette fel a nagyobb gumiabroncs gyártók számára, és egy kivételével azt a választ kapta, hogy a gumiabroncsaiknál 50 százaléknál nagyobb kopottság esetében már nem tudják garantálni a havas és esős körülmények között a megfelelő biztonságot adó tapadást.
 Egyetlen gyártó, a francia Michelin volt csak az, amelyik azt nyilatkozta, hogy minden gumiabroncsuk esetében a törvényben megszabott 1,6 milliméteres kopásig tudják garantálni a biztonságos tapadást és fékezhetőséget. Kevesen tudják, de a Michelin hosszú évek óta folytatja LLP technológiai fejlesztéseit, ami egy angol szóösszetétel (Long Lasting Performance), és körülbelül annyit jelent, hogy hosszú távú teljesítményleadás.
Ennek a fejlesztésnek az eredményei ma már minden egyes eladott Michelin abroncsban megtalálhatóak, tehát magyarul megfogalmazva, a gyártó szavatolja arról minden egyes vásárlóját, hogy nemcsak 4 mm kopásig, hanem egészen az 1,6 milliméteres kopásjelzőig teljes biztonságban használhatja a Michelin táltal gyártott gumiabroncsokat.

 
Négyévszakos gumi teszt 8 mm, 4 mm, és 2 mm profilmélységgel


Ilyen jellegű kopottsági tesztet még nem végeztek el sehol, így senki nem tudta megjósolni előre az eredményeket. A teszteket először is új állapotban kezdték meg, és a Michelin mellett a Goodyear, a Hankook, a Nokian, a Pirelli és a Vredestein négyévszakos gumiját választották a vizsgálatok alanyául.
Majd számítógépes vezérlésű koptatógép segítségével először 4 majd 2 milliméterig koptatták a futófelületeket. Minden új tesztkör 1000 km bejáratás után kezdődött, hogy a gumik teljesen regenerálódni tudjanak.
Mindezeken túl a tesztek teljesen ugyanúgy zajlottak, mint a téli vagy nyári gumi teszteken már megismerhettük. Mind a három -féle teszten, a 8 – 4 – 2 mm-es vizsgálatok során figyelembe vettek egy biztonsági határt, melyen belül kellett volna maradnia minden abroncsnak, hogy a biztonságos közlekedésre ajánlható legyen.
Sajnos azonban a 2 mm teszteken a többség konkrétan nem tudta teljesíteni a biztonsági határértéket.

 

A hat egyébként kiválónak tartott négyévszakos gumiabroncs eredményeinek összegzése


Michelin CrossClimate+ Ez volt a teszten a győztes négyévszakos gumi, amely 2 mm-es kopással is biztonságosan használható minden helyzetben, egyedül az aquaplaning teszten volt kicsivel a határérték alatt.
Goodyaer Vector 4seasons Szintén kiváló négyévszakos abroncs, amely az aquaplaning teszten ugyan 2 mm-es állapotban gyengélkedett, de többségében jól szerepelt, kissé lemaradva a Michelintől.
A Pirelli, a Hankook, a Vredestein és a Nokian terméke 4 mm kopásszint alatt néhány szempont szerint már tényleg nem volt biztonságosan használható, tehát a gyártók nem véletlenül nem ajánlják terméküket 4 mm kopás alatt közlekedésben használni.
Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Mit jelent valójában az Alpine jelölés a téli gumikon, és miért nem szabad összetéveszteni a hópehellyel?

2025.10.01

A téli gumi kiválasztásakor az egyik legfontosabb kérdés, hogy az abroncs valóban alkalmas-e hideg, jeges és havas útviszonyokra.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Teszteltük, mit tudnak a kínai nyári gumik – Melyik olcsó márka okozott meglepetést?

2025.09.15

A gumiabroncs vásárlás gyakran komoly dilemmát jelent az autótulajdonosok számára, hiszen a biztonság, a kényelem és a pénztárcabarát ár ritkán találkozik egy termékben. Az utóbbi években azonban egyre több kínai márka próbálja meggyőzni a vásárlókat arról, hogy alacsony ár mellett is tudnak megfelelő teljesítményt nyújtani.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Nyári gumiabroncs vagy négyévszakos? – Hol húzódik a határ a technológia és a kompromisszum között?

2025.09.01

A nyári gumiabroncs és a négyévszakos gumi közötti döntés ma már nem csupán ár- és praktikumkérdés, hanem egyre inkább technológiai választás is. Az autótulajdonosoknak egyre több információ áll rendelkezésre ahhoz, hogy tudatosan válasszanak, azonban sokan még mindig bizonytalanok abban, mikor érdemes kompromisszumot kötni, és mikor célszerű célzottan nyári gumira váltani.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Silent Ride és Run Flat – Különleges nyári gumik, amik túlmutatnak az alapfunkciókon

2025.08.15

A modern autózás világában a biztonság, a kényelem és a teljesítmény egyaránt fontos szemponttá vált a vezetők és gyártók számára. A nyári gumiabroncsok fejlesztése már nem áll meg a tapadás és a kopásállóság javításánál – napjaink prémium megoldásai extra funkciókkal bővültek, hogy még magasabb szintre emeljék a vezetési élményt.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Gumiabroncs legendák: A Continental, Michelin és Bridgestone nyári gumi fejlesztéseinek titkai

2025.08.01

A nyári gumiabroncsok világa sokkal izgalmasabb, mint ahogy azt elsőre gondolnánk. A három legismertebb prémium márka – a Continental, a Michelin és a Bridgestone – nem csupán megbízható termékeket kínál, hanem évtizedek óta technológiai versenyt is vív egymással, hogy ki tudja a leginnovatívabb, legbiztonságosabb és legkényelmesebb abroncsot piacra dobni.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Miért számít a keverék? – A nyári gumi anyagösszetétele és annak hatása a teljesítményre

2025.07.15

A nyári gumiabroncsok teljesítménye nem csupán a mintázaton és a profilmélységen múlik, hanem legalább ilyen fontos szerepet játszik az abroncs keveréke, vagyis az anyagösszetétele. A gumikeverék tulajdonképpen az a képlet, amely meghatározza, hogyan viselkedik a gumi a különböző hőmérsékleti viszonyok között, milyen tapadást nyújt száraz vagy nedves úton, és mennyire kopásálló hosszú távon.

Iratkozzon fel youtube csatornánkra.
Kövessen minket Facebook-on!
Tekintse meg videóinkat a szerelésről.
Törzsvásárlói belépés