Ugrás az oldal tetejére
Kérdése van? Ne habozzon!
06 (1) 280 65 67
Információk
Kapcsolat GY.I.K.
Részletes kereső
Gumi keresők

Keresés méret szerint

Keresés név szerint

Keresés autótípus szerint

Keresés méret szerint

Keresés név szerint

Keresés autótípus szerint

Keresés méret szerint

Keresés autótípus szerint

Autógumi méretek segédlet

Keresés méret szerint

Keresés név szerint

Keresés autótípus szerint

ADAC 2025 tél
okt. 10

ADAC 2025 téli gumi teszt eredmények pró és kontra eredményekkel

Az ADAC 2025-ös vizsgálatában 31 különböző téli gumiabroncsot teszteltek a 225/40 R18 méretben, hogy lefedjék mind a budget, mind a középkategóriás és prémium modelleket.

ADAC 2025 téli gumi teszt eredmények pró és kontra eredményekkel

 

Az ADAC 2025-ös vizsgálatában 31 különböző téli gumiabroncsot teszteltek a 225/40 R18 méretben, hogy lefedjék mind a budget, mind a középkategóriás és prémium modelleket. Céljuk az volt, hogy ne csak a legismertebb márkák, hanem az internetes kínálatban gyakran feltűnő kevesebb ismert gyártók termékei is esélyt kapjanak a megmérettetésre. A teszt során a vizsgálatok különféle körülmények között — havas, jeges, nedves és száraz útfelületen — zajlottak. Az eredmények alapján kiderült, hogy a gumiabroncsok teljesítménye ugyanazon méretben is óriási eltéréseket mutathat.

Teljesítmény különböző útviszonyok között

A vizsgálat eredményei azt mutatják, hogy a prémium kategóriás abroncsok kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtanak minden vizsgált körülmény között. Ezek közül hat modell kapott „jó” minősítést, és egyikük sem bukott meg egyetlen vizsgálati területen sem. A legjobb fékutak nedves felületen közel húsz méteres különbséget mutattak a legrosszabb és legjobb abroncs között, már 80 km/h fékezésnél is. Havas úton természetesen nagyobbak az eltérések: több olcsó modell esetében hiányzott a megfelelő tapadás, így az autó már kis sebességnél is megcsúszott. Jeges úton is hasonló gyengeségek jelentkeztek, főként az olcsó kategóriákban.

A középkategóriás modellek többsége „elfogadható” besorolást kapott, vagyis használhatók, de bizonyos kompromisszumokat el kell fogadni. Néhány ilyen abroncsnál a száraz úton való viselkedés volt a gyenge pont, másoknál a kiegyensúlyozottság hiánya — például jól szerepelnek havas úton, de bizonytalanok nedves felületen. A legolcsóbb kategóriába tartozó típusok felett a teszt már kevésbé tudott szemet hunyni: 11 modell kapott „elégtelen” értékelést, mivel mind huzamosan rosszul teljesítettek több kritériumban is. Ezeknél gyakran hiányzott a tapadás, a fékút túl nagy volt, vagy az aquaplaning elleni védelem nem volt elég hatékony.

Márkák és ajánlott választások

A prémium abroncsok mindig kiemelhetők, hiszen nagyobb tartósság, kiegyensúlyozott viselkedés és jobb biztonság jellemzi őket. A teszt nyertese az ADAC értékelése szerint az UltraGrip Performance 3 lett, mely nemcsak jó fékúttal, de kiemelkedő futásteljesítménnyel is kitűnt. A Michelin Pilot Alpin 5 csupán kis különbséggel maradt el előtte, és havas, jeges úton is meggyőzően viselkedett. A Bridgestone Blizzak 6 és a Dunlop Winter Sport 5 további megbízható alternatívák a prémium kategóriában. Ezek olyan abroncsok, amelyek nemcsak markánsan teljesítenek téli viszonyok között, hanem az átlagos használó igényeit is jól szolgálják ki.

A középkategóriás abroncsok között vannak olyanok, melyekkel kompromisszumokkal együtt is meg lehet élni. Ha valaki ritkábban használja az autóját, kevésbé gyakran kerül nehéz helyzetbe, ezek között választhat olyan modellt, amelyik bizonyos körülmények között erősebb vagy bizonyos szempontból kedvezőbb. Ugyanakkor a legolcsóbb abroncsok esetén a teszt tanúsága szerint nagy kockázatot vállalunk: a jelentős eltérések miatt biztonsági kompromisszumot kell kötni, ami havas vagy jeges úton komoly veszélyekhez vezethet.

A költség és a biztonság viszonya

A teszt konklúziója világosan kijelenti: nem mindig az a legjobb üzlet, ha a legolcsóbb abroncsot választjuk. Az „olcsó megoldások” gyakran komoly gyengeségeket rejtenek, és a megtakarítás könnyen visszaüthet biztonsági és gazdasági szempontból is. A prémium abroncsok magasabb áráért cserébe kiegyensúlyozottabb viselkedést, hosszabb élettartamot és kisebb kopást kaphatunk, ami hosszú távon kifizetődőbb lehet.

A tesztben bevezetett értékelési rendszerben a biztonsági tulajdonságok 70 %-os súllyal számítanak, míg az ökológiai és gazdasági jellemzők (például futásteljesítmény, kopás, üzemanyag-fogyasztás stb.) 30 %-kal jelennek meg. Ez azt biztosítja, hogy ne csak a vezethetőség, hanem a fenntarthatóság is része legyen a végső értékelésnek.

Milyen hibákat mutattak ki a legrosszabb modellek

Az ADAC vizsgálata szerint azok a gumik, amelyek a legalacsonyabb eredményt kapták, jellemzően súlyos hiányosságokkal küzdenek a tapadás, fékezés és kezelhetőség terén. Gyakori probléma volt, hogy hóban korán megcsúsznak, illetve nedves úton rendkívül hosszú fékút adódik, ami komoly veszélyforrás. Az is előfordult, hogy jégen alig tudtak fékezni – vagy éppen egy vészmanőver közben bizonytalanul viselkedtek, ami veszélyes irányváltásnál kifejezetten kritikus.

További gond, hogy ezek a modellek gyakran kiegyensúlyozatlan viselkedést mutatnak: akár kiválóan teljesítenek havas körülmények között, de száraz vagy nedves aszfalton már „úszósabbak”, bizonytalanabbak. Így azok a jellemzők, amelyek életmentőek lehetnek az egyik állapotban, könnyen hátrányokká válhatnak a másikban.

Konkrét modellek, amelyeket az ADAC nem ajánl

Az említett vizsgálat alapján a legrosszabb besorolást elért modellek közé tartozik több belépő- vagy olcsóbb márka terméke. A CST Medallion Winter WCP1 és a Petlas SnowMaster 2 Sport hiányos tapadással bírnak havas úton, míg a Nankang Winter Activa 4 ugyancsak komoly hiányosságokat mutatott — az ADAC szerint ezek a gumik „mangelhaft” értékelést kaptak, tehát biztonsági szempontból súlyos hiányosságokat.

A Landsail Winter Lander is szerepel az „ajánlott nem” listán: havas úton korán elcsúszik, és egyéb kritériumokban sem állt meg elegendő szinten. Az Evergreen EW66 modell jégen szinte képtelen fékezni, ami önmagában kizáró tényező.

A közepes árszegmensből is akadnak nem ajánlható alternatívák: a Firestone Winterhawk 4 viselkedése száraz úton „laza” és bizonytalan, a Maxxis Premitra Snow WP6 kiegyensúlyozatlanságot mutatott, az Apollo Aspire XP Winter pedig hasonlóképpen gyenge kompromisszum a különböző felületek között.

Miért ne válasszuk ezeket?

Azokat a modelleket, amelyek „mangelhaft” értékelésben részesülnek, nemcsak apró gyengeségek jellemzik, hanem olyan súlyos hiányosságok, amelyek különböző körülmények között életbiztonsági kockázattá válhatnak. Egy olyan gumival, amely havas úton gyenge tapadást mutat, vagy jégen alig fékez, nem érdemes vállalni a kompromisszumot a kedvező ár miatt.

Ráadásul az ADAC kiemeli: a legrosszabb és a legjobb gumik között akár 15 méter is lehet a különbség egy vészfékezésnél 80 km/h-ról, nedves koszton. Az, hogy egy gumimodell „tud havas körülmények között jól szerepelni” nem elég – ha nedves és száraz úton gyengén teljesít, az egész gumialkalmazás kockázatossá válik.

 

 

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

AutoBild 2025 téli gumi teszt eredményekről

2025.10.01

Az aktuális téli szezon előtt az Auto Bild elindította a 2025-ös téli gumi tesztjét, amelynek első, szűrőfordulója (Qualifying) már lezajlott.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

ADAC 2025 nyári gumi teszt: 225/40 R18 méretben

2025.03.17

A sportos és nagy teljesítményű autók tulajdonosai számára különösen fontos, hogy járművükön olyan nyári abroncsokat használjanak, amelyek egyszerre biztosítják a maximális tapadást, a kiváló irányíthatóságot és a kényelmes vezetési élményt. Az ADAC 2025 nyári gumi teszt 225/40 R18 méretben vizsgálta azokat az abroncsokat, amelyek a felső-középkategóriás és sportosabb járműveken a leggyakoribbak.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

AUTO BILD 2025 nyári gumiabroncs teszt

2025.03.10

A nyári gumiabroncsok kiválasztása kulcsfontosságú a biztonságos és kényelmes vezetés szempontjából. Az AUTO BILD 2025-ös nyári gumiabroncs tesztje átfogó képet nyújt a 225/40 R18 méretű abroncsok teljesítményéről, segítve az autósokat a legmegfelelőbb választásban.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Mutatjuk a 2023 Auto Bild négyévszakos gumi teszt eredményeit: Ezek lettek a legjobb gumik

2023.11.15

A legnagyobb abroncstesztek időről időre előrukkolnak a legfrissebb eredményeikkel, mellyel bemutatják, hogy az adott kategóriában melyik abroncs hogyan teljesített a különböző útviszonyok között. A négyévszakos gumiabroncsok hatalmas fejlődésen mentek keresztül az elmúlt időszakban. Az innovatív technológiák, az egyre jobb minőséggel rendelkező alapanyagok felhasználása pedig megmutatkozik természetesen az abroncsteszt eredményeken is.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

Autobild nyári gumi teszt 2023

2023.03.02

Bár az Autobild 2023-as szezon első nyári gumi tesztje még javában tart, eddig összesen 200 modellt tesztelt a legkelendőbb gumiméretekből. Olyan méretekből, amelyek a legtöbb kompakt osztályú járműhöz illeszkednek, mint amilyen például az Audi A3, a BMW 1 és 2-es sorozat és a VW Golf, a Seat Leon, a Toyota Corolla és a Reanult Megane. A kvalifikációból azonban már most megtudhatunk pár eredményt, ráadásul a listát kiegészítettük egy hasznos felsorolással. Minden méretből bemutatjuk a három legjobb abroncsot.

Biztonságos vezetéshez biztonságos gumi jár!

ADAC nyári gumi teszt 2023

2023.02.28

Az ADAC, a Német Autó Klub már 1973-ban híres volt a gumitesztjeiről és a sofőrök nagy szerencséjére jó szokásukat a mai napig tartják. Magas szinten elvégzett releváns tesztjeik emberek százezreinek segítenek a megfelelő abroncs kiválasztásában. Az idei nyári gumi tesztek meglepő eredményt hoztak, hiszen 7 gumiabroncs egyszerűen vállalhatatlan eredményt ért el a teszten. Olvass tovább és tudd meg, melyik abroncsokat érdemes messziről elkerülnöd.

Iratkozzon fel youtube csatornánkra.
Kövessen minket Facebook-on!
Tekintse meg videóinkat a szerelésről.
Törzsvásárlói belépés